2015年1月12日月曜日

ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について⑤-1

ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について、今までに4つの記事について書きました。
※「ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について」は【リバーサル手術について】のページにまとめて置いてあります。

次はリバーサル手術についてのスレッドですが、途中でリバーサルを受けて悪化したと言う人やクリップをはずした人のコメントが出てきます。
リバーサルを受けて悪化したと言う人は②の記事の人で、クリップをはずしたという人はこのブログで出てくるのは初めてですが③、④の記事で出てきた Dr. Connery に手術してもらっています。

私はもちろんリバーサル手術を実際に受けて効果も実感して満足しているわけですが、リバーサルについて否定的な人もいるし、そんな中でリバーサルを受けようとしている人もいます。
ちょっと長文で読むの苦痛かもしれないですが、いろんな考えの人がいることを理解するのに良いと思います。

Topic Title: reversal


Author: yllwjckt07
2007.08.20
Title: reversal
I have contacted many doctors about the reversal surgery, and from what it seems, they are able to do it, and that most people get some sort of relief from it, some none, some little, some alot.
私はリバーサル手術のことについてたくさんの医者にコンタクトを取りました。彼らはリバーサル手術をすることはできる。大半の人はリバーサルをすることで(症状を)幾分和らげることができるが、全く効果のない人もいる、ほんのちょっとの人もいる、たくさんの効果を得られる人もいる。そんな回答ですね。

Are there any on this board who have gotten better from this? I had t2 ganglionectomy. I want to reduce my CS. That is all, Just want to be able to go outside and enjoy the sunny weather.
その手術をして良くなった人というのはこの掲示板にはいますか?私は T2 の遮断ですが、代償性発汗を減らしたい、それだけなんです。太陽の下で外出を楽しむことができるようになりたいんです。

Also, one other thing, My doctor (neurosurgeon) who performed this, has been doing this for many years, and said to me many times, that my body is still trying to figure things out, and that it will get better with time.
あともう一つ、その手術を行った私の医者(神経外科医)は、何年もの間その手術を行っているのですが、私の体はまだまだ結果を出そうとしているところで時間とともに良くなっていくでしょう、と何度も私に言いました。

She is really a smart lady, and it seems that she may be right, like after this first summer, and a few months after the operation, things will settle down, and the CS will diminish and get better when my body gets used to the new circuitry kind-of.
彼女は本当に頭の切れる女性です。この初めての夏の後の状況を言い当てたように彼女は正しいのかもしれない、手術の後数カ月経ってから体は落ち着きだすだろう、そして私の体がある種の新しい回路に慣れてくることによって代償性発汗は減っていくだろうと言っています。

so in summary, anyone who has had a reduction in CS from nerve graft let me know, and also, let me know if you have had a reduction in CS after a few months post op.
まとめると、もし神経移植で代償性発汗が減ったと言う人がいるのなら、私に教えてください、そしてまた、手術後数カ月経ってから代償性発汗が減ったのかどうかを教えてください。

Thanks--- casey


Author: csmess
#1, 2007.08.20
Title: Re: reversal
casey,

You may have already read about my experience with the reversal surgery and my opinions about it.  If so, I'm sorry for repeating myself here.
あなたは私のリバーサル手術の経験談とそれを通じての私の意見を書いたコメントを既に見ているかもしれない。もしそうだとしたらここに同じことを書くからごめんね。

Since the information you are getting from various doctors sounds very similar to what I was told prior to my "reversal" operation, I feel I should speak up.
あなたがたくさんの医者達から聞いた情報というのは私がリバーサル手術をする前に言われたこととほとんど似ているので、私から話すべきだと思います。

First, I was also told that my side effects would "settle down" with time and my CS would diminish.
まず最初に、私の副作用は時間と共に落ち着き、代償性発汗は減っていくだろう、と私は言われました。

It never happened.
しかしそれは決して起こることがなかった。

I have read through dozens of medical journal articles regarding ETS and not found a single shred of evidence that CS diminishes with time.
私はETSに関する何十もの医療ジャーナルの記事を読みました。しかし、時間と共に代償性発汗が減っていくという証拠はかけらも見つけられなかった。

It seems that you like and admire your doctor, but I would ask her to provide definitive evidence that side effects diminish with time rather than take her at her word.
あなたは手術してくれた医者のことを気に入っていて尊敬もしているようですが、私だったら、時間と共に代償性発汗が減ると言うことを、彼女の言葉でではなく、明確な証拠を出すよう要求するだろうね。

Second, you should be aware that there is no verifiable evidence the placing a nerve graft on the sympathetic chain will reduce CS or any other side effect.
第二に、交感神経鎖へ神経移植をすることが代償性発汗やその他副作用を減らすことができるという検証された証拠はないと言うことに気付くべきです。

I had my nerve graft surgery six years ago and my CS has not diminished at all.
私は6年前に神経移植をしました。しかし、私の代償性発汗は全く減りもしなかった。

I have conversed with many other nerve graft patients and none have experienced any significant reduction in CS.
私はたくさんの神経移植を行った患者と会話しました。だけど、代償性発汗がはっきりと減ったと言う人はどこにもいなかったよ。

Again, you should demand verifiable, scientific evidence from any doctor promising you that a nerve graft will help your situation.
繰り返すよ、神経移植があなたの状況を助けてくれるということを約束する医者がいるのなら、あなたはその人に対して検証された、科学的な証拠を要求すべきなんだ。

Don't take them at their word.
彼らの言葉を信じちゃだめだよ。

Good luck and ask me any questions you want.
何か聞きたいことあったら何でも聞いてくれ。

補足
この csmess と言う人は ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について② のことろでも書いた人になるのですが、リバーサルを受けて症状は悪化したとコメントしています。


Author: stillflushed
#2, 2007.08.20
Title: Re: reversal
I'm afraid you won't be able to enjoy the sunny days while your head is bone dry.
あなたが頭がからからに乾くことで晴れた日を楽しむことができないのが残念です。

However bad your cs,even if it's not much,when you feel it on your back instead of your head, you'll still feel afreak,'cos it just ain't natural.
あなたの代償性発汗がどんなに悪くても、たとえあまりたくさんじゃないとしても、頭の代わりに背中に汗をたくさん感じる時、その汗は自然じゃないものだから、あなたは自分のことを代わり者と感じるでしょう。

Your head just feels the same every day,doesn't it?When you are unwell,which part of your body feels "wrong"?Your head.
あなたの頭は毎日同じ様に感じているんですよね?体調が悪いと感じる時、体のどの部分が悪いと感じますか?頭でしょ。

In the (nearly)six years since I had ETS,I've only had one day off work,even though I feel tired most of the time.I don't believe in all that time I've only been ill once.
ETS を受けてほとんど6年の間、仕事の休みというのはほとんどの時間を疲れを感じながら単に休むだけでした。こんな病気の状態でずっといることなんて以前はまるで信じられなかった。

Since we detect anything wrong through our heads,it's maybe just tiredness in the limbs which might indicate something wrong.
私達が頭を通じて何かが悪いと考えるので、何かが悪いと示す部分は手足の疲労感かもしれない。

Another thing:take a long deep breath through your nose,and fill your chest.
もう一つあるんだ:鼻から大きく長く息を吸って、そして胸いっぱいになるのを感じてみてください。

Can you feel the air reach your head?No.
頭に空気がたどり着くのを感じることができますか?ないでしょ。

Has anyone managed to get drunk after ETS?I can drink for hours and hours,and still not feel relaxed.
ETS の後、お酒を管理できている人はいますか?私は何時間も何時間もお酒を飲んでしまう、それでもなおリラックスできないでいる。

Isn't this because the pathway which carries the "fear" emotion,also carries the "pleasure" feelings,and which has now been destroyed.
恐怖という感情を伝達したり、楽しいという感情を伝達したりする経路が破壊されてしまったということだからではないかい?

Until this pathway is restored,enjoying a stroll in the sun is greatly reduced.
この経路が作りなおるまで、太陽のもとで散歩する楽しみは激減してしまう。

No reversal has worked so far.If it had,we would all know about it by now.
これまでリバーサル手術は機能しなかった。もし機能するものだったら今までにそのような話を既に全て聞いているはずだ。

SO DON'T DO IT.
だから、やってはいけない。



Author: alvinsduckie
#3, 2007.08.20
Title: Re:reversal
Quote:
Has anyone managed to get drunk after ETS?
ETS の後、お酒を管理できている人はいますか?

yes, I do...but not as often as i did when i first discovered ETS was what ruined me.
はい、私はできます。しかし、ETS が私を破滅へと追いやったとはじめて分かった時に、しょっちゅうできていたわけじゃなかったです。

That sent me into an alcoholic state. I'm unable to drink as much or as often now because if i do..my left ankle swells horribly. and stays that way for days.
このことは私をアルコール依存に追い込みました。私は今はたくさんもひんぱんにもお酒を飲むことはできないです。なぜなら、もし飲んだら、私の左のふくらはぎがひどくむくれてしまい数日間そんな状態となるからです。

I've had a lot of bloodwork done these past few months..everything looks good (so i'm told), so i guess i'll be happy i didnt ruin my liver.
私はここ数ヶ月たくさんの血液検査をしましたが、すべて良好でした(そう言われました)、だから、肝臓を傷めなかったので良かったと思っています。


Author: yllwjckt07
#4, 2007.08.22
Title: there seem to be some who have gotten better from the grafts
タイトル: 神経移植によって良くなった人というのもいるらしい

this seems to give me some optimism, i mean there are not a ton of people, but it seems that some are gettign some good relief after time with the nerve grafts....
これは私を楽観的にさせてくれました。たくさんの人がいるわけではなくとも、しかし、神経移植をして、時間がかかったとしても、良くなっているという人がいるようなら。。。

i like that there are people who have posted there stories, and some of these seem positive!
www.ets-sideeffects.net/home3.3.html
私はこれらの話しをした人がいて、前向きな人もいるんだということが聞けて良かったです。

補足:
本文中のリンクはリンク切れとなっていました。


Author: Dripping Silver
#5, 2007.08.22
Title: Re: reversal
Click on the link below, scroll down to the bottom of the page and click on "real patients experiences".....see where that takes you and then think about what a direct link from a surgeon's website could mean!
下のリンクをクリックして、ページの下までスクロールして、"real patients experiences"のところでクリックしてみて。あなたが遷移したところ、そして手術医の Web サイトからのリンクが意味するものについて見てみるといい。

Teleranta's reversal page

補足:
本文中のリンクはリンク切れとなっていました。



ここで区切ります。
まだまだ続くので、このスレッドは3ページになりそうです。
(この後 Dr. Teleranta のサイトに書かれたことについての議論があって、そのあとクリップを外した人のコメントが出てきます)

ETS And Reversals Discussion Forum で見かけた記事について⑤-2 につづく。

リバーサル手術について書いた記事の一覧 に戻る

0 件のコメント:

コメントを投稿